Leveraging AI in E-Learning Course Creation
Ing. Václav Formánek (Educasoft Solutions s.r.o.)
Annotation
The potential of AI in e-learning will be explored. Methods of enhancing e-learning experiences with AI support will be introduced, including content generation, automating assessments, and adaptive learning. Practical applications from an e-learning company will be demonstrated.
Anotace
Příspěvek se věnuje potenciálu AI v e-learningu. Budou představeny metody zlepšování e-learningových zkušeností s podporou AI, včetně generování obsahu, automatizace hodnocení a adaptivního učení. Součástí přednášky bude předvedení praktické aplikace od e-learningové společnosti.
BIO
Václav Formánek has been involved in e-learning for more than 12 years. As a managing director and learning designer at Educasoft Solutions, he has contributed to the creation of more than eighty e-courses. He enjoys working on projects that have a significant positive impact on society or on the client's business results.
BIO
Václav Formánek se e-learningu věnuje více než 12 let. Jako výkonný ředitel a návrhář výuky ve společnosti Educasoft Solutions přispěl k vytvoření více než osmdesáti e-kurzů. Baví ho pracovat na projektech, které mají významný pozitivní dopad na společnost nebo na obchodní výsledky klienta.
AI in Education: Transforming PDFs to Moodle Questions
Ing. Tereza Sedlářová Nehézová & Ing. Martin Čejka (Faculty of Economics and Management, Czech University of Life Sciences Prague)
Annotation
The application of AI in education will be explored with the focus on the needs of the Faculty of Economics. Tools for analysis in research and for educational activities will be presented. Generative AI and its impact on education will be discussed. A practical use case: converting PDF documents into Moodle questions using GPT will be live-demonstrated, leading to an interactive discussion.
Anotace
Příspěvek se věnuje aplikaci AI ve vzdělávání se zaměřením na potřeby Provozně ekonomické fakulty ČZU v Praze. Dojde k představení nástrojů pro analýzu ve výzkumu a pro vzdělávací aktivity. Diskutována bude generativní umělá inteligence a její dopad na vzdělávání. Bude demonstrován praktický příklad použití ve formě převodu dokumentů PDF do otázek LMS Moodle pomocí GPT a následně bude vedena interaktivní diskuse.
BIO Sedlářová Nehézová
Tereza Sedlářová Nehézová is a PhD student in Systems Engineering and Informatics at the Faculty of Economics and Management, Czech University of Life Sciences (PEF CZU). She focuses on linear programming and its application in decision-making for online marketing. She works in the Marketing Department of PEF ČZU, where she extensively utilizes CHATGPT. Her work primarily involves paid campaigns, data analysis, email marketing, and recruitment events. In collaboration with her colleague Martin Čejka, she trains faculty staff on the practical use of AI and LLM models.
BIO Sedlářová Nehézová
Tereza Sedlářová Nehézová je doktorandkou v oboru systémové inženýrství a informatiky na Provozně ekonomické fakultě České zemědělské univerzity v Praze. Zaměřuje se na lineární programování a jeho aplikaci v rozhodování pro online marketing. Pracuje v marketingovém oddělení PEF ČZU, kde hojně využívá CHATGPT. Její práce zahrnuje především placené kampaně, analýzu dat, email marketing a náborové akce. Ve spolupráci s kolegou Martinem Čejkou školí pracovníky fakulty v praktickém využití modelů AI a LLM.
BIO Čejka
Martin Čejka is a PhD student in Information Engineering at the Faculty of Economics, Czech University of Life Sciences (PEF ČZU). His research focuses on machine learning techniques in astronomy while also staying informed about LLM. His commercial experience is mainly in the development of virtual assistants. With a rich career in IT, he collaborates with Tereza Sedlářová Nehézová to train not only faculty departments but also external entities on the practical applications of AI and LLM models.
BIO Čejka
Martin Čejka je doktorandem informačního inženýrství na Provozně ekonomické fakultě České zemědělské univerzity v Praze. Jeho výzkum se zaměřuje na techniky strojového učení v astronomii a zároveň se zajímá o LLM. Jeho komerční zkušenosti jsou především ve vývoji virtuálních asistentů. V bohaté kariéře v IT spolupracuje s Terezou Sedlářovou Nehézovou na školení nejen fakultních kateder, ale i externích subjektů na praktických aplikacích AI a LLM modelů.